Eén aanspreekpunt voor meerdere diensten en projecten. Of het nu gaat om de realisatie van een website, marketing campagnes, vindbaarheid, contentproductie of alles tegelijk. Bij ons kun je terecht. Ons multidisciplinaire team van specialisten staat tot je beschikking, onder aanvoering van je contactpersoon bij Terra Preta.
Onze werkvelden ondergaan continu veranderingen en staan nooit stil. Wij zitten graag kort op deze ontwikkelingen; onze mensen volgen deze op de voet. Hierdoor ben je ervan verzekerd dat je inspeelt op alle kansen die er nu en in de toekomst liggen. Je werkt met een partner die weet wat er speelt en waarop je kunt inspelen.
Wij ontwikkelen in meerdere korte periodes van twee weken, zogenaamde Sprints. Dit zorgt ervoor dat je snel resultaat ziet en vrijwel direct al kunt testen. We kunnen hierdoor ook flexibel zijn in hetgeen we voor je maken. Zo kunnen we bijsturen na jouw feedback en flexibel met eventuele wijzigingen in de wensen omgaan.
Wij werken niet voor onze klanten; wij werken mét onze relaties.
Het is een wezenlijk verschil dat erin resulteert dat projecten prettig en efficiënt verlopen. We vragen ook een actieve rol van onze relaties: zij sprinten met ons mee. Dit zorgt voor feeling met het product, snelle feedback en nieuwe ideeën; de basis voor een goed resultaat.
Natuurlijk is meer dan 10 jaar bestaan van onze organisatie is niet zomaar samen te vatten in een paar stukjes tekst.
Toch vinden we het leuk om je een indruk van enkele ontwikkelingen in ons bestaan te geven.
Wij zijn in 2004 ontstaan en hebben ons gevestigd in het Noord Hollandse Weesp. Daar zijn we gestart met het aanbieden van branding, design en websites aan het MKB. Sinddien hebben we vele nieuwe en bestaande merken een eigen identiteit gegeven door het creëren van logo’s, huisstijlen en websites.
Nadat we in 2004 al de nodige websites op basis van de open source oplossing WordPress hebben ontwikkeld, hebben we in 2005 de keuze gemaakt ons definitief te specialiseren in WordPress.
De reeds intense samenwerking met Studelta – talentorganisatie voor derde en vierdejaars studenten – is in 2005 omgezet in een formeel partnership. Ook voor Studelta hebben we de volledige huisstijl, alle printed media en de website gedurende vele jaren verzorgd.
Een ander langdurig partnership dat is geboren in 2005: de samenwerking met 2Trust. Voor 2Trust zijn we inmiddels al vele jaren de vaste partner op het gebied van alle marketingcommunicatie.
Nadat we in de voorgaande jaren diverse relaties hebben geholpen om hun vindbaarheid te verbeteren, hebben we in 2006 besloten ons verder te specialiseren in zoekmachine adverteren en optimalisatie.
Dit jaar zijn we ook trots partner van een van de grootste ICT detacheerders van Nederland geworden: iSense. We verzorgen de website, vormgeving van de marketinguitingen, huisstijl en vele andere zaken.
Na het verzorgen van diverse marketing uitingen in 2005 en 2006 en de ontwikkeling van de nieuwe website, zijn we dit jaar partner geworden van Detaned Groep. Detaned is een bemiddelaar van ZZP’ers in de bouwnijverheid.
In 2007 zijn we ons verder gaan specialiseren in fotografie en video. We merkten namelijk dat er steeds meer behoefte ontstond aan video en beeld op maat. We hebben hierop ingespeeld en eind 2007 hebben we een eigen studio ingericht waar sindsdien vele fotosessies hebben plaatsgevonden.
In 2007 hebben we een label opgericht dat eenvoudige websites op basis van WordPress aanbiedt aan kleine zelfstandigen. Naast websites hebben we met dit label – waar onze junioren het vak hebben geleerd – ook voor veel ZZP’ers een logo’s en divers drukwerk ontworpen.
We wonnen in 2008 de pitch van de Gemeente Amsterdam voor het vormgeven van de huisstijl en het drukwerk voor het evenement BLENDED, dat in de Melkweg werd gehouden. De pitches van de diverse deelnemende bureau’s werd beoordeeld door de doelgroep zelf en die kozen dus voor Terra Preta.
Eind 2008 zijn wij vanuit Weesp naar de Willem de Zwijgerlaan in Amsterdam verhuisd.
In 2009 hebben wij de VOF vaarwel gezegd en hebben we de huidige besloten vennootschap opgericht.
Voor Detaned hebben wij het functionele ontwerp,de vormgeving, het projectmanagement en het testen van het een custom build ERP verzorgd. Dit systeem werd ontwikkeld in China.
In dit jaar is ook de nieuwe koers voor de organisatie uitgezet: nog meer een full service partner worden voor onze bestaande en toekomstige opdrachtgevers. Een nieuwe inrichting van onze organisatie en het aantrekken van nieuwe specialisten was het gevolg.
Als gevolg van de nieuwe koers, waarvoor eind 2009 de basis is gelegd, hebben wij onze huisstijl begin 2010 onder handen genomen. Geen totale revolutie maar een evolutie met eveneens een toevoeging van de pay-off: Think.Inspire.Grow die de nieuwe koers verwoorde. Eind van dit jaar is eveneens een volledig nieuwe website gerealiseerd op Umbraco CMS.
Onze koers en verdere specialisatie op het gebied van webdevelopment hebben ons er eind 2010 toe bewogen om ons – naast WordPress – te specialiseren in de open source oplossingen Umbraco en nopCommerce, beiden op basis van ASP.NET.
Een mooi partnership met de Amsterdamgold Groep wordt dit jaar aangegaan, die het jaar erop de top 10 van de Twinkle top 100 bereikte en overgenomen werd door Value8. Voor Amsterdamgold en haar verschillende labels hebben we de marketingstrategie en uitvoering verzorgd, de vormgeving en de realisatie van de verschillende e-commerce oplossingen en webshops.
Dit jaar bedenken en produceren wij meerdere video’s voor multinational Orangina Schweppes. Deze video’s worden door Orangina ingezet voor intern gebruik. Terra Preta heeft de video’s volledig inhouse verzorgd: het script, story board, de animatie én de geluidproductie.
De technische realisatie van de omvangrijke website van de Holland Evenementen Groep, ontwikkeld op basis van ASP.NET met Umbraco als CMS.
In 2011 hebben wij een vacature- en advertentieplatform ontwikkeld op basis van ASP.NET met Umbraco CMS. Dit platform biedt onze diverse relaties in de uitzendbranche uitkomst voor het ontplooien van een vacature/cv-platform. Door de flexibele, objectgeoriënteerde ontwikkeling en sterke zoekfunctie, is het platform eveneens inzetbaar voor advertentiewebsites en andersoortige platforms.
In samenwerking met onze partner Silverside hebben we een intranet op maat ontwikkeld voor VNG International. Het intranet bevordert de samenwerking in ontwikkelingslanden. Lokale ambtenaren kunnen middels het intranet inloggen, projectplanning en voortgang bijhouden en communiceren met de projectmanagers van VNG international. De basis van het intranet is met Umbraco ontwikkeld.
Wederom een videoproductie voor een grote, internationaal opererende organisatie. Ditmaal voor Resources Global Professionals, waarvoor we een video hebben ontwikkeld die wordt toegepast voor intern gebruik.
Wederom een technische realisatie van een omvangrijke website op Umbraco CMS. Ditmaal die van Waternet, waarvoor we samen met een partner vele mooie functies en oplossingen hebben gemaakt.
Dit jaar hebben we de technische optimalisatie verzorgd voor de website van schoonmaak- en reinigingsmiddelen producent HG. Naast de optimalisatie en het ontwikkelen van enkele functies, hebben we tevens een support rol vervuld.
Op verzoek van een van onze opdrachtgevers hebben we een social scherm ontwikkeld. Dit product kan het beste worden omschreven als een eenvoudig en gebruiksvriendelijk narrow casting platform. De applicatie vertoont feeds vanuit Twitter, Facebook, Nu.nl, Weer en Verkeer. Ook worden Youtube video’s afgespeeld en kunnen beeld en geluid reclames worden afgespeeld. Het scherm is te bewonderen in vele wachtruimten en kantoren, zo ook in de onze.
Eind 2013 zijn we neergestreken in Apeldoorn, van waaruit we het backoffice vanaf dat moment voeren. Op de planning staat tevens een nevenvestiging in Utrecht, die we naar verwachting in 2014 zullen betrekken.
We verzorgden het design en de ontwikkeling van de nieuwe website van Yes Telecom. Daarnaast hebben het design en de front-end van hun dealerplatform ontwikkeld.
Ruim tien jaar na de ontwikkeling van ons logo, vonden wij het tijd voor iets nieuws. Een vernieuwde Terra Preta is het resultaat. Naast de aanpassing van ons logo en de huisstijl, hebben we tevens onze nieuwe website gelanceerd.
Terra Preta bestaat uit een multidisciplinair team van specialisten op het gebied van online marketing, branding & design, video en webdevelopment. Per project stellen wij – afhankelijk van de requirements en omvang – een team van uiteenlopende specialisten samen. Projecten worden integraal uitgevoerd en daardoor vanuit diverse invalshoeken benaderd. Dit een goed doordacht en optimaal eindresultaat op. We hebben een platte organisatie met veel ruimte voor creativiteit. Naast onze eigen vaste kern werken wij overigens met een vast team van externe deskundigen die in de meeste gevallen al jaren aan ons zijn verbonden. Dat schept een extra diversiteit en geeft ons bovendien de mogelijkheid snel te handelen en de juiste specialistische kennis in te zetten wanneer dit is vereist.
‘Terra Preta de indio’ is een aardesoort uit het Zuid-Amerikaanse Amazonegebied. Deze aardesoort is extreem vruchtbaar: slechts een handvol van deze aarde heeft het vermogen om grote stukken onvruchtbare grond nieuw leven in te blazen. Die bijzonder krachtige, vruchtbare werking is precies datgene wat wij aan jouw organisatie willen toevoegen.
Wil je weten hoe we voor jouw organisatie van meerwaarde kunnen zijn? Waar kansen liggen en hoe we daarop kunnen inspelen? We gaan graag een vrijblijvend gesprek met je aan! Laat je gegevens bij ons achteren wij nemen binnen een werkdag contact met je op. Je mag natuurlijk ook zelf bellen.
We zijn tijdens kantooruren bereikbaar op 085 – 401 49 07.