2013 wordt het jaar van mobiel
Het zal u niet zijn ontgaan. Mobiel internet en gebruik van websites en webwinkels op mobiel neemt een enorme vlucht. Bijna 60% van alle Nederlanders heeft inmiddels een smartphone. Ook het aantal tablet-gebruikers is in een jaar tijd met 2,5 miljoen toegenomen tot een totaal van 4,3 miljoen mensen, een groei van zo’n 150 procent.
Terra Preta roept mobiel label in het leven: valmoo
Reden genoeg om hierop in te spelen! En onze mobiele tak valmoo maakt u graag mobiel!
Uw klanten zijn mobiel, nu u nog
Kortom, uw klanten en prospects zijn al mobiel en ze zijn actief en vol verwachtingen. Een goede mobiele website biedt grote kansen, een slechte doet veel kwaad. Zo verwacht bijna driekwart van de mobiele gebruikers dat een mobiele website even snel laadt als een desktop versie, dus binnen 3 seconden. Daarbij verwacht men dat de mobiele site qua gebruik optimaal functioneert.
Een slechte mobiele website doet veel kwaad
Voldoet een mobiele website niet dan bent u uw mobiele bezoeker kwijt. Ruim 40% bezoekt na een slechte mobiele ervaring namelijk de website van de concurrent. Als u zich realiseert dat op dit moment al de helft van de mobiele zoekopdrachten leidt tot een aankoop en dat dit aantal mobiele opdrachten sinds 2010 met 400% is gestegen, begrijpt u de noodzaak tot een goede mobiele website.
Focus op mobiel door top van Nederland
Het hebben van een mobiele website is een noodzaak die steeds meer in het nieuws is en die grotere spelers zien en daarnaar handelen. De afgelopen maanden maakten grote spelers hun intenties op mobiel bekend. Sinterklaas koopt bij Bol.com voor 25 procent op mobiel. Een ontwikkeling die volgens Bol.com vooral te danken is aan verbetering van de mobiele website.
Ook H&M legt komende periode een stevige focus op het bouwen van mobiele versies van hun webwinkels. Op korte termijn worden 6 mobiele websites gelanceerd in verschillende landen en de mobiele website gaat in de VS zelfs voor op de ‘normale’.
Mobiele websites scoren aanzienlijk beter dan apps
Opvallend is ook de sterke voorkeur voor een mobiele website boven aan app. Waar de app de afgelopen jaren nog als de heilige graal werd beschouwd, lijkt de mobiele website gek genoeg aanzienlijk beter te liggen bij mobiele gebruikers. Uiteraard zijn uitzonderingen te noemen en is de voorkeur afhankelijk van soort gebruik maar over het algemeen hebben mensen een voorkeur voor mobiele websites boven apps. Zo blijkt uit onderzoek dat circa 80% liever prijsvergelijkingen en review via een mobiele website bekijkt en 63% de voorkeur geeft aan het doen van een aankoop.
2013 en daarna
Kortom, 2013 wordt het jaar van de mobiele website. Een jaar vol met kansen tot vergroting van uw bereik en omzet. En ook na 2013 zal mobiel alleen nog maar belangrijker worden. Binnen 5 jaar zal mobiel internet groter zijn dan het reguliere internet en zullen meer mensen online zijn met een mobiel apparaat dan met een PC.
Wij hebben ons in 2012 verdiept in de mobiele markt en m-commerce. We hebben expertise en knowhow opgedaan en aangetrokken om onze relaties mobiel te maken. Een nieuwe entitieit is hiermee geboren: valmoo. Met valmoo bieden wij u de mogelijkheid om een mobiele versie van uw website of webshop te lanceren. Door middel van standaard oplossingen of maatwerk.